GENERALFORSAMLING 2019 - NY BESTYRELSE KLAR TIL AT TAGE FAT

Der var fuldt hus og kæmpe opbakning, da Brovst Borgerforening afholdte generalforsamling på Bratskov Herregård den 16/1. Her kunne bestyrelsen bl.a. berette om året, der gik, og om et år med et overskud på over 40.000,-.

Flere bestyrelsesmedlemmer var på valg og ønskede ikke at opstille. Men der var heldigvis nye kræfter, som ønskede at fortsætte og udvikle det fundament, som bestyrelsen har skabt.

Brovst Borgerforening har konstitueret sig. Ny formand i foreningen er Heidi Lindstrøm, mens næstformandsposten indtages af Brovsts medlem af Landdistriktsrådet, Maria Appel. Borgerforeningens sekretær er Liv Lykke Mulvad-Knudsen og kasserer er Ann Pedersen. Derudover er Jesper Baron, Kasper Hansen og Ronni Høgh ligeledes trådt ind i bestyrelsen.

- Vi var to tilbage fra den gamle bestyrelse og jeg var den, der har været med i længst tid - Maria har været med i et år og jeg har været med i to år - så vi blev enige om at det var oplagt at det var os, der blev formand og næstformand, fortæller Heidi Lindstrøm, der med opbakning i bestyrelsen var klar til at tage en omgang som formand.

Borgerforeningens tre mandlige medlemmer valgte i første omgang at takke nej til titlerne. Men det er på ingen måde ensbetydende med, at de ikke er klar til at tage fat. For det er de bestemt, fortæller Heidi Lindstrøm, der glæder sig til at trække i arbejdstøjet sammen med sine nye foreningskolleger.

Der bliver masser af arrangementer, hvor bestyrelsen skal lægge kræfter i og samtidig håber på lokalopbakning til. Borgerforeningen har allerede meldt datoen for sommerfesten ud, som kommer til at løbe af stabelen den 13. til 15. juni - for selvom sidste års sommerfest ikke blev den store økonomiske succes, så var den på mange andre måder en succes, fortæller Heidi Lindstrøm, der husker alle de mennesker, som kom for at være en del af byfesten og hygge sammen med deres venner, familie og bekendte.